Erasmus+ finansuojamo projekto „Andragogy: virtual learning environment for librarians“ ekspertai

 

Laura Juchnevič

Laura Juchnevič

Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos inicijuojamame projekte „Andragogy: virtual learning environment for librarians“ („Andragogika: virtuali mokymosi aplinka bibliotekininkams“) ruošiama virtuali andragogikos  mokymosi  aplinka, kuri sudarys sąlygas bibliotekininkams-andragogams tobulinti savo žinias, padedančias dirbti su suaugusiais asmenimis. Rengiama  andragogikos  mokymo(si) programa  bus  sudaryta  iš   keturių  pagrindinių  temų: efektyvi  komunikacija, suaugusiųjų  mokymo  metodai,  mokymų  programos  rengimo  principai ir tikslinės  auditorijos.  Kiekviena  tema  turės  pagrindines  dalis,  kurios  susies  teoriją  su  praktika, tekstai  bus  papildyti  vaizdo  ir  garso  užduotimis,  testais  ir  papildomos  literatūros  sąrašais.  Prie kiekvienos temos dirbs ekspertai iš Latvijos, Bulgarijos ir Lietuvos, kurie medžiagą ruoš nacionalinėmis kalbomis. Pristatome Jums Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos ekspertę Laurą Juchnevič, dirbančią su mokymų programos tema apie efektyvią komunikaciją:

Laura Juchnevič, Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos direktoriaus pavaduotoja bei Regiono bibliotekų metodikos ir vadybos centro vadovė. Andragogikos srityje dirba nuo 2012 metų, vykdo kvalifikacijos kėlimo mokymus projektų valdymo, el. paslaugų bibliotekose, atstovavimo pagrindų ir kitomis temomis, taip pat dirba lektore Vilniaus universitete.
L. Juchnevič 2016 metais apsigynė socialinių mokslų daktaro disertaciją tema „Bibliotekų vaidmenų kaita tinklaveikos visuomenėje: Lietuvos atvejis”. Yra dirbusi su įvairiais projektais, kuriuos inicijavo ir koordinavo.

Laura Juchnevič ERASMUS+ projekte ruošia medžiagą apie efektyvią komunikaciją suaugusiųjų švietime. Temoje bus pristatoma, kaip yra apibrėžiama efektyvi komunikacija suaugusiųjų švietimo srityje, bandoma atsakyti į klausimą ar efektyvi komunikacija yra įgimta, ar įgyta, o norintiems tobulėti bus pasiūloma įsigilinti ir išbandyti efektyvios komunikacijos metodus.

Pagrindinės šios temos potemės:

  • Pasirengimas bendrauti su mokymų dalyviais: kaip nebijoti savo auditorijos?
  • Bendravimas renginio metu;
  • Bendravimas su nutolusiais mokymų dalyviais;
  • Efektyvus temos pristatymas;
  • Konfliktinių situacijų sprendimas.

Pasak L. Juchnevič, ši tema svarbi, nes tinkamas pasirengimas bendrauti su žmonėmis yra būtinas siekiant įgyvendinamų kvalifikacijos kėlimo renginių kokybės. Įsitempęs, nepasiruošęs dėstyti temos, nemokantis bendrauti su mokymų dalyviais ar neįvaldęs efektyvaus pristatymo priemonių dėstytojas ne tik kelia mokymų dalyvių nepasitenkinimą, bet ir pats nuolat jaučia stresą, auditorijos baimę. Tai yra nesudėtinga ištaisyti, ypač remiantis keliomis pagrindinėmis efektyvios komunikacijos taisyklėmis bei metodais. Anot L. Juchnevič, ši medžiaga bus aktuali ne tik bibliotekininkams, kurie dėsto gyventojams skaitmeninio raštingumo mokymus ar veda kitas edukacines veiklas, bet ir specialistams, dirbantiems su bibliotekininkais, kitiems suaugusių asmenų švietimo srities darbuotojams.

Sistemoje bus patalpintos praktinės užduotys bei testas, kuriame mokymų dalyviai galės pasitikrinti įgytas žinias. Taip pat mokymosi medžiagoje bus pateikiamas terminų žodynas, video bei iliustruota medžiaga.

Visa mokymų programa bus prieinama nuo 2017 metų spalio. Sukurta virtuali mokymosi aplinka sustiprins bibliotekų specialistų andragogikos kompetencijas, ugdys mokymosi visą gyvenimą, meta mokymosi, savaiminio mokymosi ir mokymosi bendradarbiaujant gebėjimus. Taip pat nutolusių bibliotekų specialistai bus įtraukti į nenutrūkstamą kvalifikacijos tobulinimo procesą.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

EU plius logo

Regiono bibliotekų metodikos ir vadybos centro metodininkė
Toma Katinaitė 

Pasidalinkite:

Norėdami komentuoti, turite būti prisijungę Prisijunti